BaşlıklaRr..  
  Ana Sayfa
  Ziyaretşi defteri
  İletişim
  Trance
  MSN
  Araba Çizimleri
  Grafik Programları
  İyi Site Adı Bulma
  Müzikler Albümler
  ShoutCast
  Techno
  Hip Hop
  ChaT Odası
  Mp3 Player
  Girmeni Tavsiye Etmem :P
  Harita / Uydu fotoğrafı(Almanya)
  Karışık...
  Cin Resimleri(+15)
  Oyun Oyna
  Canlı TV
  AnkeT
Techno

TECHNO TARİHİ 70ler boyunca gittikçe bir çılgınlık haline gelen Disco 80lerin başında kendini tüketti. Basın Disconun öldüğünü ilan etti ve bir “Disco Sucks” kampanyası başlattı. İnsanlar tuhaf bir şekilde Chicago’da Komishi parkında biraraya gelip eski Disco plaklarını yaktılar. Oysa Disco ölmemiş, çıkış noktası olan undergrounda dönmüştü. Disco’nun ardından dans müziği New York’ta ve Chicago’da farklı yönlerde ilerledi. Bu dönemde Paradise Garageın efsanevi Dji Larry Levan, Funk, Soul, Disco ve biraz da New Wave etkileri taşıyan bir müzik çalıyordu. Yoğun ve güçlü baslar, Gospel etkisi taşıyan duygusal vokallerden oluşan bu müzik Garage soundunun ilk örneğiydi. New York’ta gelişen Garage, Disconun dev....ydi diyebiliriz. Chicago’da ise vokal yerine daha elektronik seslerin yeraldığı House ortaya çıktı. Chicago sound’una Deep House da deniyordu. Discodan Housea geçiş oldukça yumuşak ve belirsiz oldu. 1987 Disco, Garage ve Houseun ayni anda hatta birarada varoldugu bir yildi. Larry Levan gibi Djler, Chicago, New York ve Detroitten gelen son house prodüksiyonlarini setlerine katiyorlardi. New Yorktaki Sound Factory Bar gibi mekanlarda Disco ve House birarada çaliniyordu. HI-NRG ve arayişlar... Disco ile House arasindaki geçiş döneminde Hi-NRG adi verilen bir müzik türü ortaya çikti. Adindan da anlaşilabilecegi gibi oldukça hizli bir dans müzik olan Hi-NRGde arada yumuşama, durulma bölümleri yoktu. Hi-NRG tam da Disconun undergrounda çekildigi bir dönemde ortaya çikti. Gloria Gaynorin Never Can Say Goodbyei Hi-NRG etkisi taşiyan ilk parçaydi. Hi-NRG büyük ölçüde Cerrone ve Giorgio Moroderin Euro-Disco soundunun etkilerini taşiyordu. Kisa süre sonra son derece hizli, duygusalliktan uzak, monoton ve yogun erotik göndermeleri olan bu müzik kulüplerde çalinmaya başladi. Hi-NRG prodüktörleri hem high-tech, ve bir o kadar da ilkel bir soundun peşindeydiler. Basit melodik yapilar hem insanlarin hoşuna gidiyor hem de kulüpteki herkesin bir bütün haline gelmesini kolaylaştiriyordu. 80lerin ortasinda Houseun güçlenmesiyle Hi-NRG kulüplerden çekildi fakat 80lerin pop müzigi üzerindeki etkisi bir süre daha devam etti. Disconun olanaklari tükenmiş, prodüktörler ise kendilerini Hi-NRGnin monotonluguna kaptirmişken, Chicago ve New Yorktaki Djler teknolojiyle duygusalligin biraraya geldigi, aşagi yukari 120 bpm civarinda bir müzik arayişi içindeydiler. Bu arayişlar basit bas melodileri ve “four to the floor” ritmi üzerine Chicagoda teknik oyunlardan, New Yorkta ise gospel ve soul etkisindeki vokallerden oluşan iki farkli yönde ilerledi. New York’ta Disco’nun çıkışında önemli rol oynayan Paradise Garage gibi , Chicago’daki Warehouse da House müziğin doğduğu yer oldu. Warehouse ve Frankie Knuckles... Houseun ortaya çıkışındaki önemli isimlerden biri olan Frankie Knuckles, Larry Levan gibi, liste başı parçalar çalmak yerine underground alanlarda dolanan bir Djdi.

 

 

Bugün 1 ziyaretçi (3 klik) kişi burdaydı!
OnliNee  
   
Güncel Haber..  
 





 
Sinema..  
   
Hava Durumu..  
   
Döviz..  
 
 
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol